کد خبر : 2298
تاریخ انتشار : جمعه 26 ژانویه 2018 - 12:53

۷ طرح مهم ریلی در اولویت اجرایی گشایش راه آهن کرمانشاه زمینه ساز بزرگراه کربلا

۷ طرح مهم ریلی در اولویت اجرایی گشایش راه آهن کرمانشاه زمینه ساز بزرگراه کربلا

معاون وزیر راه و شهرسازی با اعلام خبر افتتاح راه آهن کرمانشاه در دهه فجر امسال، گفت: این راه‌آهن بعد از ورود به مرکز استان به سرپل‌ذهاب و پس از آن، به مرز خسروی می رسد که پروژه ایجاد بزرگراه کربلا در ادامه آن است. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی کوشاخبر، خیرالله خادمی در گفتگوی ۱۸:۳۰

معاون وزیر راه و شهرسازی با اعلام خبر افتتاح راه آهن کرمانشاه در دهه فجر امسال، گفت: این راه‌آهن بعد از ورود به مرکز استان به سرپل‌ذهاب و پس از آن، به مرز خسروی می رسد که پروژه ایجاد بزرگراه کربلا در ادامه آن است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی کوشاخبر، خیرالله خادمی در گفتگوی ۱۸:۳۰ تصریح کرد: با توجه به مزایای ترانزیت ریلی و نقش آن در رشد اقتصادی کشور یکی از اولویت‌های مهم دولت توسعه و گسترش شبکه راه‌آهن است که در این باره ۷ طرح مهم ریلی در اولویت اجرایی قرار گرفت که با اتمام این طرح‌ها علاوه بر ارتباط ریلی میان ایران و افغانستان، ۵ استان کشور شامل همدان، کرمانشاه، گیلان، آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی به شبکه ریلی متصل خواهند شد.

وی افزود: شبکه ریلی ایران هم‌اکنون ۱۳ هزار و ۳۵۰ کیلومتر خطوط در دست بهره‌برداری، ۳۴۱۰ کیلومتر خطوط در دست احداث و ۴۹۳۰ کیلومتر در حال مطالعه دارد که با اتمام ۵۱۶ کیلومتر ریل‌گذاری از پروژه‌های اقتصاد مقاومتی در سال جاری، ۹۱۹ کیلومتر از خطوط جدید ریلی مورد بهره‌برداری قرار خواهند گرفت.

 گشایش راه آهن کرمانشاه زمینه ساز بزرگراه کربلا

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ و نقل در ادامه در خصوص میزان پیشرفت راه‌آهن قزوین ـ رشت تصریح کرد: عملیات اجرایی راه‌آهن قزوین ـ رشت به طول ۱۶۴ کیلومتر با هدف اتصال این استان به شبکه ریلی و سپس تا کشور آذربایجان از سال ۸۳ آغاز شد که تاکنون با صرف هزینه‌های بالغ‌ بر ۱۳ هزار و ۸۸۰ میلیارد ریال پیش‌بینی می‌شود، امسال به بهره‌برداری برسد.

وی در تشریح جزئیات افتتاح راه آهن کرمانشاه در دهه فجر امسال هم گفت: کار در این قسمت در دو فاز در حال اجراست که فاز اول محور کرمانشاه – اسلام آباد غرب به طول ۱۱۰ کیلومتر و فاز دوم نیز محور اسلام آباد غرب به سمت مرز خسروی است.

 خیرالله خادمی افزود: ارزش ریالی طرح راه‌آهن کرمانشاه اکنون ۱۵ هزار میلیارد ریال است که تاکنون ۷ هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال برای اجرای آن هزینه شده است.

او ادامه داد: راه‌آهن کرمانشاه بعد از ورود به مرکز استان کرمانشاه به سرپل‌ذهاب متصل می‌شود و از آنجا هم تا مرز خسروی ادامه پیدا می‌کند.
وی افزود: طول  مسیر راه‌آهن کرمانشاه  ۱۱۰کیلومتر است.

معاون وزیر راه و شهرسازی در ادامه با بیان اینکه ساخت ۷۵۰۰ کیلومتر بزرگراه و راه اصلی در کشور در دست اجراست، گفت: یکی از پروژه های مهم بزرگراهی ما پروژه بزرگراه کربلاست که به دلیل اهمیت مذهبی عتبات عالیات برای زائران به طور جدی درحال انجام است.

او در ادامه در خصوص راه‌آهن خواف ـ هرات نیز گفت: عملیات اجرایی پروژه راه‌آهن خواف-هرات به طول ۱۳۹ کیلومتر باهدف ایجاد کریدور ریلی بین و ایران و افغانستان از سال ۸۶ آغاز شد. اعتبار مورد نیاز این پروژه ۹۲۰ میلیارد ریال است که پیش‌بینی می‌شود در سال جاری به بهره‌برداری برسد

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.